מוצרי חשמל עודפים – מה זה אומר בעצם?

מוצרי חשמל עודפים

הרבה פעמים חברות וחנויות מפרסמות מוצרים שונים תחת הגדרה של עודפים. אנחנו מכירים מתחומים שונים, בין אם זה מתחום הלבוש, הנעלה, מוצרי חשמל ומוצרים אחרים. 

בקרב לא מעט צרכנים עולה חשש, שאם זה מוצר תחת קטגוריה של עודפים, סימן שהוא פחות טוב, סימן שהוא לא מוצר איכותי ולכן מוטב לא לרכוש אותו. אך כפי שנוכל לראות מיד, זה לא בהכרח ככה ולעיתים, משתלם לרכוש מוצרי עודפים, בוודאי אם הכוונה למוצרי חשמל. 

תהליך השיווק של מוצרים הוא מאוד ברור. כל חנות מקבלת מהרשת שלה או רוכשת בעצמה (אם זו חנות עצמאית), כמות מסוימת של מוצרים מהיצרן במטרה למכור אותם. המוצרים יושבים על המדפים תקופה מסוימת בתקווה שהלקוחות ירצו אותם. בהתחלה יש ניסיון לשווק כמה שיותר, ועם הזמן נכנסים מוצרים חדשים ואז, הם הופכים להיות פחות חשובים והחדשים זוכים לדחיפה שיווקית. 

במקרה כזה יש לחנות או לסניף של הרשת כמה אפשרויות. אפשר להשאיר את המוצרים באותו סטטוס, למכור אותם באותו מחיר. הבעיה במקרה כזה, שאם נכנסו מוצרים ודגמים חדשים, אז לא ישתלם ללקוח לקנות אותם. יש אפשרות להחזיר אותם ליצרן, במידה וזה אפשרי ואז יש עניין של קיזוזים וכדומה. יש אפשרות למכור אותם תחת עודפים. 

מה הכוונה מכירה תחת עודפים

כשאנחנו רואים מוצרי חשמל עודפים הכוונה היא, שמדובר במוצרי חשמל טובים, איכותיים, ללא פגמים, מהניילון כמו שנהוג לומר, אך דגמים שנשארו בעודפים ולא נמכרו כאשר הם היו חדשים. בין אם זה בגלל שהצרכנים העדיפו דגמים אחרים או מכל סיבה אחרת. 

כאשר מוצרי חשמל נמכרים תחת עודפים, זה אומר בעצם שהם נמכרים במחיר מוזל יותר, כי החברה רוצה לפנות את המדפים למוצרים חדשים. צריך לציין, יש רשתות שמחזיקות סניפי עודפים שלמים ויש כאלה שמחזיקות מדפים בסניפים קיימים. בדרך כלל, אנחנו נמצא מכירות של עודפים בסוף עונה או לפני שמגיעים דגמים חדשים ויש צורך לפנות את המדפים עבורם. אז אנחנו יכולים ליהנות מרכישה זולה יותר של מוצרים בעודפים.