עיצוב גרפי לוגו – איך יוצרים עיצוב נכון ללוגו

עיצוב גרפי לוגו

אין זה סוג שהלוגו של העסק שלנו הוא הפנים שלו. כפי שאנחנו מסתכלים על לוגו מסוים ומיד יודעים לזהות לאיזה עסק הוא שייך, מיד אנחנו יודעים לזהות מה עומד מאחוריו, ומעבר לכך, אנחנו יודעים לאפיין אותו, כך בדיוק גם במקרה של הלוגו שלנו, כאשר לקוחות מסתכלים עליו.

לכן, אנחנו צריכים לדעת כיצד לתכנן ולעצב את הלוגו שלנו בצורה נכונה. התכנון והעיצוב נעשה בצורות שונות ובשלבים. יש מי שבוחר לעשות אותו בעצמו ויש מי שבוחר לעשות אותו בעזרת מומחי שיווק ופרסום, מומחי עיצוב וגורמים אחרים שיכולים לעזור בכך. הכל במטרה לייצר בסופו של דבר עיצוב נכון של הלוגו.

השאלה היא כמובן, מה זה עיצוב גרפי לוגו בצורה נכונה. אנחנו צריכים לקבוע מה יכול להיות מתאים לנו, איזה לוגו אנחנו רוצים לייצר על מנת שנוכל ליהנות ממנו לאורך זמן, במילים אחרות, נוכל להשתמש בו באופן כזה שהלקוחות ידעו לזהות, לאפיין וכן לקשר בינו לבין העסק שלנו בצורה מהירה, נכונה וחיובית.

צריך להדגיש, עיצוב גרפי לוגו זה לא רק עניין טכני, מאחר ומאחורי הלוגו עומד רעיון מסוים אזי שאנחנו צריכים לדעת כיצד לבטא אותו דרך העיצוב, דרך הלוגו. אנחנו צריכים לדעת כיצד להפוך את החזון שלנו להיבטים גרפיים אמיתיים, היבטים שניתן לראות אותם, ניתן להבין אותם דרך הצבעים או דרך האלמנטים השונים שמופיעים בלוגו עצמו.

כיצד מעצבים לוגו בצורה חכמה

לפני שנסביר כיצד מעצבים לוגו בצורה חכמה, חשוב להדגיש, זה נכון שאפשר לעשות את זה לבד, הרבה פעמים בעלי עסקים, בוודאי עסקים קטנים שיש להם גישה לתוכנות עיצוב ויכולות טכניות בתחום, יעדיפו לעשות זאת כך על מנת לחסוך בעלויות, אך בשביל לבצע את התהליך בצורה חכמה ונכונה, מוטב לפנות אל סטודיו מקצועי, מנוסה, סטודיו שמעסיק צוות עובדים איכותי וכמובן שיש לו את כל הכלים המקצועיים לבצע את העבודה.

על מנת לעצב נכון את הלוגו, יש לאפיין תחילה את העסק בצורה מדויקת. למשל, יש לאפיין למי הוא פונה, מי אמור להיות קהל הלקוחות שלו, מה בדיוק הוא רוצה להציע, מה הוא מציג, מה הם הקווים הכלליים והספציפיים של העסק. למשל, האם מדובר בעסק שמעוניין להציג פנים רעננות, צעירות, או שמא מדובר על עסק שמרן, קלאסי, האם זה עסק שרוצה להציג פנים פרועות או פנים מכובדות.

לפי האפיונים השונים, יהיה פשוט להחליט באיזה צבעים נשתמש, באיזה קווים, מה יהיה החלק של הסמל ומה יהיה החלק של הכיתוב, באיזה פונט נשתמש וכן באלמנטים אחרים שקשורים כך או אחרת לעיצוב של הלוגו.

לסיום נדגיש, מוטב לעשות כמה וכמה דוגמאות על מנת לקבל בסופו של דבר החלטה באיזה לוגו באמת נרצה להשתמש.